Przejdź do głównej zawartości

ŚWIĘTO MISIA

Światowy Dzień Pluszowego Misia obchodzony jest 25 listopada. Ustanowiono go w setną rocznicę powstania maskotki - w 2002 roku, choć wszystko zaczęło się jednak dużo wcześniej. Historia misia sięga 1902 roku, gdy prezydentem Stanów Zjednoczonych był Theodore Roosevelt, który sprzeciwił się zastrzeleniu młodego niedźwiadka podczas polowania. Wydarzenie to uwiecznił Clifford Berryman, jego rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie. Rysunek zobaczył właściciel sklepu z zabawkami Morris Michtom i wpadł na pomysł, żeby wykonać kilka zabawek misia i sprawdzić, jak się będą sprzedawały. Od tego momentu zaczęto wykorzystywać zdrobniałe imię prezydenta i określać pluszowe misie nazwą Teddy Bear. To historia, a jak jest dzisiaj? WSZYSCY ZNAMY I KOCHAMY PLUSZOWE MISIE!















































































OSTATNIO CZYTANE

Wycieczka z rodzicami Krasnali i Misiów

Jadłospis 17-21.06.2019

JADŁOSPIS 17-21.06.2019 r.
Poniedziałek: I śniadanie: Herbata miętowa, chleb pszenny i słonecznikowy z masełkiem, pastą z tuńczyka  i kiełkami rzodkiewki II śniadanie: Jabłko, woda
Obiad: Zupa gulaszowa, makaronowe muszelki z serem twarogowym,  sok owocowy Podwieczorek:  Andruty z masełkiem i dżemem niskosłodzonym malinowym, herbatka ziołowa (alergeny: seler, gluten, mleko, ryba)
Wtorek: I śniadanie:  Kawa zbożowa,  herbata miętowa, bułka pszenna i grahamka  z masełkiem, wątrobianką i ogórkiem konserwowym II śniadanie: Banan, woda Obiad : Frykatelki, ziemniaki puree, sałatka szwedzka, sok owocowy Podwieczorek: Kaszka kukurydziana z sokiem wiśniowym (alergeny:  seler, gluten, jaja,  mleko, sezam)
Środa: I śniadanie: Płatki ryżowe na mleku, kanapka z pieczywa mieszanego z szynką, pomidorem i szczypiorkiem  II śniadanie : jabłko, woda

Jadłospis 8-12.07.2019 r.

8-12.07.2019 Poniedziałek: I śniadanie: Herbata imbirowa, chleb pszenny i słonecznikowy z masełkiem,  pasztetem drobiowo-pomidorowym i ogórkiem konserwowym II śniadanie: Jabłko, woda
Obiad: Zupa pomidorowa z ryżem, jajko smażone, ziemniaki puree, mini marchewka gotowana, sok owocowy Podwieczorek:  Budyń czekoladowy (alergeny: seler, jaja, gluten, mleko) Wtorek: I śniadanie: Kakao, herbata zwykła z cytryną, bułka pszenna i grahamka  z masełkiem  i pastą z kiełbasy zielonogórskiej II śniadanie: Banan, woda Obiad : Gulasz z warzywami, ziemniaki, buraczki z jabłkiem, sok owocowy Podwieczorek: Herbatka ziołowa, andruty z masełkiem i dżemem truskawkowym niskosłodzonym  (alergeny:   seler, gluten, mleko, sezam) Środa: I śniadanie: Kawa zbożowa, herbata ziołowa z koprem włoskim i kminkiem, chleb pszenny  i wieloziarnisty z masełkiem, sałatą rukola, polędwicą drobiową  i  kiełkami brokułu II

Łączna liczba wyświetleń