Krasnale założyły ogródek w sali. Omówiły czynniki niezbędne
roślinom do wzrostu. Posadziły cebulki do doniczek z ziemią, podlały i ustawiły
przy oknie. W kolejnych dniach podlewały
i obserwowały wzrost szczypiorku. Niedługo będą mogły go
skosztować. Zagospodarowały też część
ogródka przedszkolnego. Obserwowały i wykonywały prace: przekopywanie
grządek, grabienie, sadzenie, sianie. Obejrzały z bliska dżdżownice i poznały ich rolę. Uczyły się wiersza I. Salach
pt. Ogrodnicy oraz bawiły się przy
piosence pt. Pan ogrodnik (sł. i muz.
J. Bernat), aby utrwalić nazwy narzędzi pracy ogrodnika i wiadomości
związane z tematyką zajęć.
„OGRODNICY”
I. Salach
Idą, Idą ogrodnicy, tup!
Niosą grabki i łopatki, hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką,
szu, szu, szu grabkami,
tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
Stuku puk motyką
Drap, drap pazurkami.
Nasze skarby wysiewamy
O ogródek dbamy.
Pan ogrodnik
1 Przyleciała biedroneczka
do naszego ogródeczka.
Siadła na gałązce i tak obserwuje,
jak ciężko pan ogrodnik z rana dziś pracuje.
Ref.: I łopatą kopie, kopie, kopie,
i grabiami grabi, grabi, grabi,
i nasionka sieje, sieje, sieje,
grządki też podlewa, też podlewa,
i słucha, jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa.
2 Wkoło kwitną już rabatki,
zapylają pszczoły kwiatki.
Nagle pan ogrodnik biedronkę zobaczył,
pomachał do niej ręką i wrócił do pracy.
Ref.: I łopatą kopie, kopie, kopie...