Jesień do doskonały czas na
obcowanie z naturą.
W naszej sali powstał jesienny kącik, obfitujący w dary jesieni, przyniesione przez Krasnalkowe dzieci, dzięki którym możemy poznać jesienną moc. Dary te są wykorzystywane na zajęciach jako liczmany, materiał na prace plastyczne, degustację, są pomocą do poznawania świata wielozmysłowo oraz do wielu, wielu innych aktywności.
W tym tygodniu rozpoczęliśmy również
realizację programu edukacyjno-ekologicznego
"Z darami natury świat nie jest
ponury".
Głównym celem projektu jest kształtowanie postaw
proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz rozbudzanie
wrażliwości na piękno przyrody.
To również cele takie jak:
· poszerzenie
świadomości ekologicznej,
· kształtowanie
postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego,
· racjonalne
wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów,
· stworzenie
sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą,
· zapoznanie
z różnorodnymi technikami plastycznymi,
· inicjowanie
zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały
użytkowe, w tym naturalne,
· dostrzeganie
emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji,
· przejawianie
w stosunku do zwierząt życzliwości i troski,
· tworzenie
otoczenia przyjaznego środowisku,
· rozbudzanie
wrażliwości na piękno przyrody,
· zachęcanie
do indywidualnej i zbiorowej ekspresji artystycznej,
· rozwijanie
wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia,
· budzenie
zaciekawienia otaczającym światem,
· rozwijanie
zdolności poznawczych,
· poznawanie
rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie,
odkrywanie,
· wdrażanie
do zachowań akceptowanych społecznie,
· wyrabianie
właściwego stosunku do otaczającej przyrody,
· właściwe
reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt,
· dostrzeganie
zależności pomiędzy stanem naturalnego środowiska a zdrowiem człowieka,
· wprowadzanie
w świat wartości uniwersalnych,
· kształtowanie
pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym,
oszczędność, gospodarność, empatia,
· rozwijanie
poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów,
· kształtowanie
umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów przyrodniczych,
· dostrzeganie
i poznawanie zagrożeń cywilizacyjnych.
Zrealizowane
dotychczas zadania:
1. Zaczarowany
ogród
2. Kalosze,
których nie noszę
3. Jeżowy domek
4. Lecą na
głowę liście kolorowe